Siis kyllä, mie olen taas alkanut käyttää aivojani :P Ja olen tässä pohdiskellut miksi ihmiset mielistelvät?
Muistan kuinka ala-asteella (ja varmaan vieläkin) meillä päin ihmisiä pidettiin itserakkaina, leuhkina ja ärsyttävinä, jos sanoi pitävänsä esmes. uusista farkuistaan. Usein käytiin keskusteluja tähän tyyliin;
"Vähän sulla on hienot farkut!"
"Kiitti, mä en kyllä tykkää yhtään."
"Älä viitti, just upeet!"
Sitten minä luonnonoikkuna kerran menin sanomaan, että oikeasti pidän uusista pillifarkuistani yhdelle juorukellolle, joka oli taas kerran tullut mielistelemään vaatteitani. Seuraavana päivänä kaikki katsoivat minua pitkin nenänvarttaan, koska olin itserakas, koska pidin uusista housuistani. Sitte mieleeni putkahti ajatus, miksi joku käyttää housuja tai muita vaatteita, joista ei ITSE pidä? Miksi ihmisten pitää esittää toille? Minusta on tosi ääliömäistä sanoa, etten tykkää tästä paidasta vaikka ostin sen just eilen. Miksi ostaa vaatteita joista ei tykkää? Itselläni ei oikeastaan ole yhtään vaatetta josta en pidä. Niitä voi tuunailla hienoiksi ja kivoiksi.
Nykyään jos joku ilmoittaa tykkäävänsä housuistani (minulla on aika mieleenpainuvia housuja, kuljeskelen joskus yöpuvun-housuissa koulussa^^) kiitän ja sanon itsekin pitäväni niistä. Onneksi suurin osa on kasvanut ulos siitä vain ääliöt tykkää vaatteistaan-jutusta. Se on jotain AIVAN totaalisen häiritsevää nimittäin.

Sitten olen myös pohtinut tätä ns. matkimista. Muistan, kun itse ostin skeittikengät ala-asteella. Viikkoa myöhemmin jokaisella tytöllä luokallani oli skeittikengät.
Minä ja ystäväni ostimme farkkulippikset, viikkoa myöhemmin kaikilla oli sellaiset.
Minä ja toinen ystäväni ostimme mustat korkokengät, pian kaikilla oli sellaisetkin.
Ne, jotka ostivat samanlaisia vaatteita kuin minä ja kamuni, eivät tietenkään matkineet. Kun minulla sitten yksi päivä oli samanlainen Hömpältä (H&M) ostettu paita, minut leimattiin matkijaksi. Parhaat kamuni tietenkin ilmoittivat heti, etten matki ketään ja tiesin sen ihan hyvin muutenkin. Silti minua ärsytti asia. Miksi aina minä olen se matkija?
Mielestäni matkijoita ei olekaan. Kaikki saavat pukeutua miten haluavat, jos jollain on samavaate tyyli niin olkoon. Itse en kyllä pidä kauheasti siitä, jos monella on samanlaiset kengät kuin minulla. Tai samanlainen paita, housut, huppari, mitä vain. Tykkään omalaatuisista vaatteista. Mutta en minä pultteja vedä jos koulussa yhdellä henkilöllä on samanlainen toppi kuin minulla, en kuitenkaan sitä niin hirveästi esittele.

Mutta juu, tässä oli taas jotain höpötystä, ettei täällä ihan turhaan tarvitse ravata!

By; Emily